Ознакомьтесь с нашей политикой обработки персональных данных
18:33 

Всякое про кон в Торонто 2005

moveforever
everybody’s a critic.(c) BK
Давно хотела запостить, наконец собралась, хоть как-то сделать это)
Кое-что про кон в Торонто в январе 2005
По этим конам достаточно много всего собрано у Тани тут, yurkuna.diary.ru/p173601568.htm, yurkuna.diary.ru/p190495562.htm, в том числе транскрипты с вопросов и ответов с разными «действующими лицами» сериала с кона 2006, а я тут хочу выложить поподробнее об этом с кона 2005.

Это не прям вот транскрипты, к сожалению, а отчеты скорее, которые написала stillife, но подробные довольно, по сделанным ею во время ответов и вопросов заметкам.
Первый, со всем известным Шоном Постофф, интересный и познавательный, я его выкладывала когда-то тут moveforever.diary.ru/p172369351.htm, и не раз переводила-цитировала кусочками во время всяких обсуждений, и пятого сезона, и Коулипов, и того, как происходила в QAF работа над сценарием и тд.
оригинал в предыдущей теме пусть остается, а тут какой-никакой перевод. (увидите кривости, ляпы - дайте знать)


Некоторые заметки, которые я сделала на вопросах и ответах с Шоном Постофф by Leah (stillife):


Шон написал 505 и 507. Все сценаристы уже закончили работу, кроме Рона и Дэна, которые сейчас работают над 513.

Постофф о финале сериала: “Я думаю, это очень подходящий финал. Я не могу сказать, что вам он [всем] понравится, потому что знаю, как различны мнения людей, фанаты разных пар, но я думаю, то, как он заканчивается, это честно, это реалистично.»

Постофф был сценаристом в QAF c третьего сезона. Он упомянул, что когда он впервые присоединился к команде, он посмотрел форумы [где зрители обсуждали сериал] и увидел, что все разносят в пух и прах второй сезон. Так что ясно, что руководство сериала знало, что с ним были проблемы и сценаристы (или некоторые из них) осознавали, что говорилось в интернете.

Шон написал 310, 405, 409 и 413. Я использую термин «написал» свободно, потому что, как вы увидите (и как некоторые из нас давно подозревали), Коулипы всегда держат вожжи. Шон получил работу, когда его агент отправил Коулипам некоторые из его сценариев к фильмам. Он говорил о разнице в писании для полнометражных фильмов и телесериала. Его собственный стиль работы таков: «все происходит у меня в голове, и только когда процесс закончен, и я вижу историю, тогда я записываю ее.» Он сказал, что был не знаком со «сценарием скороваркой»[?], что представляют из себя сериальное телевидение («5 дней на то, чтобы выдать сценарий»). В работе над QAF (как и над любым телесериалом), идеи развиваются скорее за столом, чем в головах сценаристов. Они собираются все вместе и предлагают идеи, «Многие из них никуда не годятся и многое отвергается.»

Он продолжил, и рассказал, что его опыт работы в QAF «натренировал меня думать очень критично об истории». Рон «эксперт на вылавливании, когда мы начинали повторять себя» *умирает от смеха*. Шон сказал что иногда, когда Рон указывал ему на такие излишества, он сначала не видел их, но проанализировав структуру сцены и все остальное, что происходило, он понимал, что Рон прав. Он сказал, что QAF помог ему со структурой.

Шон говорит «Моя работа как штатного сценариста давать им то, что они хотят… предлагать идеи и отваливать. Напечатанные переработанные [сценарии] возвращаются и иногда я с трудом узнаю написанное мной. Они возвращаются переписанные.» Он сказал, что был заранее предупрежден Шейлой и Коулипами, что это не похоже на [работу над сценарием] для полнометражного фильма. (другими словами у него нет контроля над финальным результатом [сценарием].) Работая над QAF, он просто научился это принимать. «Перерезать пуповину», как он сформулировал.

Он сказал, что не чувствует, будто вкладывает так много, как хотел бы, что основная часть его вклада в черновых сценариях. Он сказал, «Я бы рассказал все истории сильно по-другому.» Частью процесса было научиться рассказывать истории «голосами» Коулипов. Он сказал, что его работа в QAF помогла ему избавиться от «квир историй» в организме. И благодаря QAF, он говорит, он написал свой первый абсолютно «натуральный» сценарий.

В 413 он иначе написал свадебную церемонию, намного менее традиционную, чем появится на экране. В его версии было больше юмористичных диалогов, и она была более будничной, потому что сама церемония была простой, неформальной. Режиссер хотел одеть Бена и Майкла в смокинги, но Коулипы сказали нет, так что Шон сделал вывод, что более легкая, менее традиционная свадебная церемония будет в самый раз, но Коулипы изменили ее на более консервативный вариант, чтобы люди отнеслись к гей-браку серьезно.

О техническом аспекте, он упомянул, что QAF написан как 3-актовая история [каждая серия], в отличие от большинства сериалов, потому что нет рекламы [на Шоутайм]. И из-за этой трех-актовой структуры перерывы на рекламу случаются в очень странных местах, когда сериал показывают на Showcase.

Кто-то спросил его, насколько упорно он «сражается» за сцену. Он сказал «иногда, мы очень подробно вдаемся в мотивацию персонажа,» дискутируя о том, правильно ли то, что в сценарии для персонажа. Он сказал, «Ты высказываешь свое мнение, отстаиваешь его второй раз, но не в третий.» На этой стадии, сейчас, когда он работает в сериале уже три года, он признал, что может вернуться и поспорить в третий раз, но определенно не в начале. Его объяснение: это не пойти на уступку, сдаться. [вероятно, со стороны продюсеров иногда согласиться на что-то, не уверена] То, как они формулируют это – «Ты убедил меня», или «Я поверю тебе». Он сказал, что эмоциональная мотивация всегда одерживает верх над структурной, но это противоречит многому из того, что он сказал позже.

Его любимый персонаж, верьте или нет – это Джастин. Он более всех близок ему.

Одна из присутствующих выразила ее (наше) раздражение отсутствием [на экране] диалогов, [которые должны были быть между героями], судя по "я думал мы партнеры" и "я думал, у нас есть соглашение" Ведущий вмешался со стандартным «нам не нужно видеть все», но Шон был уважителен и казалось, понял, что ее беспокоит. Он сказал, что они обсуждали в комнате сценаристов, и Рон спросил «Откуда мы знаем, что Брайан любит Джастина?» На что все сценаристы отвечали, что мы просто знаем. Действия, не слова.
Моя интерпретация: то, как он говорил об этом, в настоящем времени (типа Брайан не делает того и этого), делает непохожим, что Гейл получит то, чего хотел (и что он выразил в интервью в DNA), что Брайан откроется в пятом сезоне.

Шона спросили, почему Джастин поделился проблемами Брайана с потенцией с Майклом. [после того как тот только недавно предал его, проболтавшись Брайану] Его объяснение: «Мы не имеем роскоши позволить этим персонажам «дышать» более нескольких месяцев. [которые идет сезон] Мы имеем дело с эмоциональным временем. Некоторых людей это напрягает, но большинство – нет.» Вероятно, это объясняет специфический таймлайн сериала. Другое обоснование, которое он привел для сцены Джастин и Майкл в 409, что они пытаются сделать так, чтобы персонажи не были в изоляции. Они стараются сводить их в различных сочетаниях.

Шон сказал, что Рон глубоко сожалеет многие (ну, по меньшей мере, два!) года, что Брайан позволил Джастину быть сверху. Он чувствовал, что это изменило сущность персонажа Брайана, «а они не хотели, чтобы персонаж двигался в этом направлении». У меня не сложилось впечатления, будто Рон сожалеет о том, что это произошло слишком рано, а скорее, что он жалеет, что это вообще случилось.

В этот момент я встала и спросила его про взросление Брайана, попытавшись нарисовать параллель между проблемой с «быть сверху» и неохотностью Коулипов позволить Брайану выражать эмоции. Он уделил еще немного внимания проблеме «сверху», слегка пошутил об этом, и потом сказал, что проблемы Брайана с контролем это то, что делает его таким интересным и сложным персонажем.

Шон сказал, что QAF написан голосами Рона и Дэна. «Остальные из нас просто наемники [наемные убийцы]».
Одна из характерных особенностей написания сценария Коулипами, сказал он, то, что вы очень редко видите людей сидящих в тишине и думающих. Он приписывает это театральным истокам Коулипов. В 405 он хотел несколько таких секунд для Джастина, но это не было вписано в сценарий. Причина, по которой мы [все-таки] увидели это в серии, то, что Kelly Makin, режиссер, предложил Коулипам, что несколько минут тишины – это может быть будет хорошо.

Когда его спросили, какая его любимая история с момента, как он работает над сериалом, и он выбрал историю со Стоквеллом, особенно подчеркнув то, как оно все сошлось вместе в финале. Он признал, что финал четвертого сезона был слабее. Да не может быть, Шерлок.

Абсолютно ясно, что они ставят политические проблемы на первый план, а персонажей на второй. Они решают, какие проблемы они хотят затронуть, затем они пытаются придумать, как их включить в сюжет. Например, Коулипы хотели сделать историю о «комитете бдительности». Они выбрали Джастина из-за его юности, но Шон признал, что сейчас, наверное, все сценаристы согласятся, что это не совсем Джастин. Другой пример – история об «Охотниках за вирусом» [добровольное заражение ВИЧ]. Они думали о том, чтобы сделать его в третьем сезоне (не имея на уме какого-то конкретного персонажа), но не смогли придумать, как вписать ее в сюжет до четвертого сезона. Так что люди шутившие, что Коулипов есть список проблем, возможно не так уж далеки от истины.

Кто-то спросил, участвуют ли как-то актеры. Он сказал, что после совместного чтения актерами каждой серии, есть возможность один или два дня, когда актер может подойти к Коулипам и обратиться со своей проблемой. Совсем недавно у Питера возникла проблема со словом, которое должен был использовать Эмметт («епитимья»). У них было пятнадцатиминутный разговор об этом.

Похоже, что они, возможно, уделят много внимания Мел/Линдс в финале. Кажется, он считает, что их сюжетная линия (сражение за опеку), очень важна. Он сказал, что то, как все заканчивается для персонажей - это отражение политического климата.

Рон и Дэн осуществляют полный контроль надо всем. Шон говорит, что сценаристы берут схему, подготовленную Коулипами, и придумывают диалоги. И перед каждой серией бывает встреча, на которой Рон и Дэн говорят режиссеру, что они хотят.

Шон сказал, что сценаристы считают, что сериал на самом деле не мог продолжаться дольше. Он сказал, что у них были достаточно трудные времена в придумывании сюжетных линий для пятого сезона. Они рассматривали в какие-то моменты возможность добавить еще персонажей, но решили, что недостаточно экранного времени, так как уже есть 9 главных героев.

Я очень признательна Шону за то, что он пришел и разговаривал с фанатами. Его ответы были вдумчивы, уважительны и дали прекрасную возможность заглянуть в процесс создания сценария QAF.

Я удалила большую часть своих колких комментариев, потому что хорошо осознаю, что мое мнение не разделят в этой группе. Шон не выдал никаких спойлеров, но общее впечатление, которое у меня осталось – перефразирую тактично – как вы относитесь к четвертому сезону достаточно хорошо предскажет, как вы отнесетесь к пятому.

~Leah


Вот еще Вопросы и Ответы с Шерри Миллер от stillife,
и тоже с переводом на русский


Sherry Miller Q&A

Sherry looked great: petite and pretty, elegant but much more relaxed than the slightly uptight Jennifer Taylor.

The first question from the audience was about the scene in 202 when Jennifer comes to the loft and gets an eyeful of naked Brian. Sherry laughed and said that Cowlip held a meeting beforehand to make sure she was OK with it. She was like, hey, I'm not the one who's going to be naked! She wasn't uncomfortable with the scene at all. She said, "Oh, it was fun! He's not hard on the eyes, is he?" Indeed. Nice work if you can get it!

I asked her how she felt about the Take Him, Fuck Him, Heal Him scene in 202. I'm glad I asked that question, because it elicited a very thoughtful response. She said it was a bit of a stretch, the clear implication being that it didn't make sense to her and she found it difficult to justify Jennifer's decision. "I had to make a leap," she said.

Somebody asked her about the role itself. She said she has lots of gay friends so that was never an issue. She thought of Jennifer as a mother rather than a mother of a gay son.

She adores Randy, that much is clear. She got all choked up talking about what a wonderful young man he is. She said, "Randy and I have to get the laughing over before the scene starts." Once the giggles subside, they do the scene. Somebody asked her which of the actors she envisions inviting to a dinner party five years from now. Sherry said Sharon and Randy.

Somebody else asked her about a comment she made (I guess in one of the Showtime chats) about hiding under the bed during a B/J sex scene. She assured the person that she was joking, but added that they're really hot (I'm paraphrasing here but clearly she's a woman after my own heart).

She hedged a bit when asked whether she thought Justin would be better off with Ethan or Brian. The inference I drew was that she probably felt that realistically, J/E made more sense than B/J, if she were Justin's mother in real life. I can understand that, much as I hate Ethan. But she was too tactful (and smart) to actually answer the question directly.

Sherry said that Jennifer will be in 5 episodes this season and that Craig will appear briefly. Somebody asked her to comment on how the relationship between Jennifer and Brian has changed over the years. She responded that it wouldn't be such smooth sailing in S5 as it was in S4. "You'll be surprised." I thought she might be referring to Jennifer's new love interest (supposedly she dates a young, motorcycle-riding guy and Justin disapproves). She added that there would be some friction in S5, but I'm unsure if she meant conflict between Jennifer and Brian or Jennifer and Justin.

Sherry said on QAF, the lines have to be delivered exactly as written; word perfect is how she phrased it. If the sсript says "I will", the actor can't shorten it to "I'll." The guy who led the Q&A tried to get her to divulge spoilers, teasingly asking her if Jennifer arranges the sale of Babylon to Brian. (He said, "They already know about that. They know everything!"). She just laughed and wouldn't reveal anything. It never occurred to me that this was possible, but now I wonder if Jennifer somehow had a hand in it. Seems a bit unlikely, but who knows?

She joked about Jennifer's real estate license, how amazing it was that she became a broker without even studying or taking an exam. She also joked about the absence of Molly, saying that. "Justin was always my favorite" and that she dumped Molly off with Craig. Better than in cold storage like Gus, I suppose!

Sherry didn't start acting till she was in her 30's. Before that, she was a news anchor, a singer and a dancer (presumably not all at once). Then she got a small role on a show (can't remember the name) that ended up running for several years. She's clearly sad to see QAF come to an end. She said that while she can't speak for the actors, her impression is that some are ready to move on and do other things while others would have been happy for it to last another two or three years. She didn't name names, except to say that she was one of those who'd like to have it last awhile longer.

She evidently doesn't watch the show and tends to get episodes confused, which is understandable considering the long gaps between appearances. She even asked the audience if Jennifer had any scenes in S4. All in all, a very nice lady and an interesting interview, despite her limited knowledge as an occasional supporting character.



Sherry Miller Q&A

Шерри отлично выглядела: миниатюрная и симпатичная, элегантная, но намного более спокойная, чем слегка напряженная Дженнифер Тейлор.

Первый вопрос от аудитории был про сцену из 202, когда Дженнифер приходит в лофт и застает Брайана голым. Шерри засмеялась и сказала, что перед съемкой была встреча с Коулипами, чтобы удостовериться, что у нее нет с этим проблем. Она была, типа, эй, это же не мне придется быть голой! Она не испытывала никакого дискомфорта от сцены вовсе. Он сказала, «О, это было весело! Он не навредит глазам, не так ли?» Несомненно.

Я спросила ее, как она относится к сцене «Забери его, Трахни его, Исцели его» из 202. Я рада, что задала вопрос, потому что получила очень вдумчивый ответ. Она сказала, что это была небольшая натяжка. Ясный подтекст, что для нее это не имело смысла, и ей было трудно найти оправдание решению Дженнифер. «Мне пришлось просто принять это на веру», сказала она.

Кто спросил ее про саму роль. Она сказала, что у нее много друзей геев, так что это никогда не было проблемой. Она думает о Дженнифер больше как о матери, чем о матери сына гея.

Она обожает Рэнди, это абсолютно понятно. У нее перехватывает дыхание, когда она говорит, какой он замечательный молодой человек. Она сказала, «Нам с Рэнди нужно отсмеяться прежде, чем начнется сцена». Когда хихиканье проходит, они снимают сцену. Кто-то спросил ее, кого из актеров, как ей представляется, она пригласит на ужин через пять лет. Шерри сказала Шэрон и Рэнди.

Еще кто-то спросил про ее комментарий (вероятно в шоутаймовском чате) о том, что она прячется под кровать во время секс сцен БиДжи. Она заверила спросившего, что она шутила, и добавила, что они [сцены] очень горячие. Я сейчас перефразировала то, что она сказала, но очевидно, что она «наш человек».

Она немного уклончиво ответила, когда спросили, что для Джастина лучше, быть Итаном или Брайаном. Я сделала вывод, что она, вероятно, считает, что если смотреть реалистично, Д/И имеет больше смысла, если бы она была матерью Джастина в реальной жизни. Я могу это понять, как ни сильно я ненавижу Итана. Но она была слишком тактична (и умна) чтобы на самом деле прямо ответить на этот вопрос.

Шерри сказала, что она будет в пяти сериях в этом сезоне, и что кратко появится Крейг. Кто-то попросил ее прокомментировать, как за годы изменились отношения между Дженнифер и Брайаном. Она ответила, что плаванье не будет таким гладким в пятом сезоне, каким было в четвертом. «Вы будете удивлены.» Я подумала, что может она ссылается на новый роман Дженнифер (предположительно она встречается с молодым, водящим мотоцикл парнем, и Джастин не одобряет). Она добавила, что в пятом сезоне будут некоторые трения, но я не уверена, имела она в виду конфликт между Дженнифер и Брайаном, или Дженнифер и Джастином.

Шерри сказала про QAF, что реплики должны произноситься точно, как написаны, буква в букву, как она сформулировала это. Если в сценарии написано «I will», актер не может сократить до «I'll.» Ведущий попытался заставить ее рассказать спойлеры, спросив ее, поддразнивая, Дженнифер ли организует продажу Вавилона Брайану. (он сказал, «Они уже знают про это. Они знают все!» Она просто засмеялась и ничего не выдала. Такая возможность никогда не приходила мне в голову, но теперь я думаю, имеет ли Дженнифер какое-нибудь отношение к этому? Кажется маловероятно, но кто знает?

Она пошутила про риэлтерскую лицензию Дженнифер, как удивительно, что она стала брокером, не учась и сдавая экзамен. Она так же пошутила про отсутствие Молли, говоря, что «Джастин всегда был моим любимчиком» и что она бросила Молли с Крейгом. Это лучше, чем засунуть в холодильник, как в случае с Гасом.*

Шерри нала играть, когда ей было уже за тридцать. До этого она была ведущей новостей, певицей и танцовщицей (вероятно, не все одновременно). Потом она получила маленькую роль в шоу (не могу вспомнить название), которое в результате шло несколько лет. Ей, несомненно, грустно, что QAF подходит к концу. Она сказала, что хотя не может говорить за актеров, но по ее впечатлению некоторые готовы двигаться дальше и заниматься другими вещами, в то время как другие были бы рады, если он продлился еще два или три года. Она не назвала имен, только сказала, что она одна из тех, кто хотел бы, чтобы сериал продлился немного дольше.

Она явно не смотрит сериал и имеет тенденцию путать серии, что понятно, учитывая длинные перерывы между ее появлениями. Она даже спрашивала аудиторию, были ли у Дженнифер какие-нибудь сцены в четвертом сезоне. Подытожу: очень приятная леди и интересное интервью, несмотря на ее ограниченные знания, как не постоянного и второстепенного персонажа.

* Англофандом, из-за того что Гас часто долго отсутствовал в кадре или не появлялся в сценах, где по идее должен быть, традиционно прикалывался, что его держат в холодильнике, морозилке и иногда оттуда вытаскивают.

Остальные вопросы и Ответы: The Hair and Makeup Q&A, Patrick Antosh and Staff, Dean Armstrong,
и Harris Allan Q&A by stillife на английском.


Stephen Lynch and Staff
The Hair and Makeup Q&A

They talked a lot about Debbie's wigs and dressing Michael in drag for the Pride episode. They said Hal had never dressed in drag before. (Probably because hes straight.) They pulled Hal's skin so tight and fastened it with spirit gum under the wig (a device used for movie stars before the days of facelifts) that Hal had a horrendous migraine and nausea after a few hours of filming.

For the vigilante storyline, they cut half Randys hair one day and shaved off the rest the next day so he had a sort of Mohawk for a day. They said Randy loved his hair.

They had to change Theas hair in S4 due to her weight loss. They said that Sharon has never been thinner and looks Absolutely gorgeous! Oh, goody, lots of screentime for lovely Deb!

For the cancer arc, they hollowed out Gales face a bit with makeup and Gale deliberately didnt take care of himself for the duration of that storyline.

Gale knows exactly how his hair should look so it's never a problem when he takes a break during the shooting day. When he comes back, his hair is always as it should be. I really should have taken them to task for Gale's shitty S5 hair! What were they thinking?

They said Gale and Randy have naturally beeyoutiful skin. No body makeup. They use baby oil on Gale and coconut oil on Randy. Yum, yum!

March 20th will be the last day of filming. The budget is very tight this year. The last couple of episodes will be big and might take extra time to shoot.

Patrick Antosh and Staff
Q&A
His Q&A was after lunch. Somebody did ask him about the fugly sweatervests, so I didn't have to. He got a bit defensive, saying that a lot of people liked them, that Gale looked great in them and that it was Gale's choice. I think I'd heard that before, about Gale choosing the fugly vests.

The wardrobe people work one episode ahead. There are 9 wardrobe people and 8 makeup people. He said they're currently shooting 509, so they're working on 510 now and it's "a doozy" with lots of costumes. Apparently there's some big scene - Tammy and I were snickering that it was B/J's wedding, no doubt.

Patrick said he dresses couples alike when they're getting along and differently when they're not. He used as an example dressing Mel in business clothes and Lindsay in casual clothes (probably referring to S1). I've never been much interested in reports of what the characters are wearing, but now I'll be on the alert for B/J wardrobe descriptions.

Gale is very picky about shoes and wears expensive ones. And his feet are not particularly large, especially for a man of his height. He's an 11-11-1/2. Randy, Scott and Hal all wear a size 9.

The best question was from a woman who asked him if they're ever going to have Justin wear Brian's clothes, the way lovers/partners sometimes do when they're just lounging around at home. He said Brian and Justin don't just lounge around at the loft (as if we hadn't noticed) and besides, Brian's clothes would be too big.

According to Patrick, the actors have become more opinionated about their wardrobes over the years. Naturally, he didn't go into specifics. He talked a bit about recycling clothes from one season to another, since nobody would notice if an extra in S4 was wearing a shirt that one of the main characters wore in S1. Apparently, he hasn't made his way to sandstorm63's LJ!

He said that Gale razzes anybody who wears something that was previously worn by Brian.

They (Patrick's two assistants were there) talked at some length about the shopping process. They shop a lot at small boutiques on Queen Street. He said this year the show is being shot in high definition video for the first time and it's been a bit of a challenge adjusting to that in terms of scenery and wardrobe considerations because everything shows up so much more sharply in HD.

Finally, he said that Cowlip have got the general plotline to the end of the season but they're still "fleshing out" the sсript. Why does that make me shudder in dread?

Harris Allan Q&A

Harris Allan's Q&A was at 11 a.m. We arrived a few minutes late. As I walked in, somebody had just asked him a question about Hunter's attraction to Brian in S3 and how he reconciled it with Hunter's straightness in S4. Harris said he figured Brian is just so irresistible that everybody has the hots for him. The audience loved that answer, of course! Then he went on to say in a more serious vein that because Hunter is so young, he's still trying on different identities (words to that effect; I'm paraphrasing).

He said the actors know the direction of their storylines so that they know how to play a particular scene, but they do not see scripts far in advance. In fact, there's often only a couple of days between getting a sсript and shooting the scene. No big surprise that he and Hal goof around a lot. He said, "When Hal and I are in the comic shop, that's fun time."

Somebody (B/Mer, no doubt) asked him who Hunter would go to live with if Ben and Michael broke up. He seemed completely stumped by this, which I take as a good sign. He's not that good an actor; I'm sure this possibility had never even occurred to him. He hemmed and hawed a bit, then jokingly said that maybe Debbie would swoop in and take Hunter or (and you'll love this) maybe Hunter would run away and hide out in Brian and Justin's loft. Yep, he said Brian and Justin's loft. Could be just a slip of the tongue, but I like it!

He said that it was difficult in S3 to gauge how to play Hunter because he was unsure of the trajectory of his story arc. In other words, he was a little unsure at times of how happy or sad to play him. He made some reference to everybody being there at his birthday party. Ahem! Not quite everyone, Harris! Yes, I do hold a grudge.

Somebody asked what it was like playing an HIV+ character. Harris felt that they didn't focus on it enough in the physical sense, commenting that we never see Hunter go to the doctor or take meds. Of course, he added that it was understandable due to screentime considerations.

Harris was asked whether the "jerking off" hand gesture between Brian and Hunter in 413 was scripted (when Brian sees them off for the Liberty Ride and says, "Remember to use hand signals.") He said that a gesture was scripted but not specified. He and Gale came up with the idea together, deciding that it would reinforce Brian's role as "the evil uncle."

Harris is definitely one who would have wanted QAF to go on longer. He's obviously sad to see the series end. He seems like a nice kid, but due to his youth and the fact that he hasn't been on the show very long, his Q&A wasn't particularly enlightening.

Dean Armstrong
Q&A
Dean seems like a great guy: intelligent, articulate and funny. The most interesting tidbit he revealed was that he was initially considered for the Justin role. Try as I might, I just can’t imagine Dean as Justin. He said it was one of his first TV auditions. He didn't reveal anything spoilery (all participants in the Con received a cautionary memo from Cowlip) but we already know (from Dean’s website) that Blake will return in S5.

Somebody asked him how he felt about Blake in S4. He said he was happy about some things, not so happy about others. The good part was Blake being clean and sober, which conveyed a message of hope; the bad part was Blake's behavior towards Ted, mixing the professional and the personal.

Dean is a big Ted/Blake shipper and he spoke very highly of Scott, how great he is to work with, what an amazing actor, etc. Somebody worked in a question about Gale (hee!). Dean said Gale is a sweetheart, really great guy, highly intelligent, incredible actor and "he has a long [pause] journey ahead of him." Everybody cracked up. Dean and the guy who introduced him (not really sure who he was a really tall, really gay guy) made a lot of sexual double entendres and jokes during the Q&A.

Dean started out studying to be an environmental lawyer. Acting was something he did in his spare time; initially, he didn't envision it as a career. He started out in comedy, at Second City in TO. He played Mark in the Broadway production of "Rent", then decided to expand his horizons into TV and film. He also runs an acting school in Toronto, works as an onset acting coach and screentest advisor for NBC (and maybe others, I'm not sure).

He talked at length about Youthquest, an intervention program for suicidal teens who are struggling with sexual identity issues/drug addiction, etc. He got involved there because he was deeply affected by a teen who left a reference to Blake in a suicide note (something like "Blake didn't make it and neither did I").

Dean said his favorite Blake scene was one in 119, when he was lying on a mattress staring vacantly into space. He said he had to fight with the director (David Wellington, who's now a good friend and involved in his acting school) to keep the scene as it was. Wellington thought Blake should be twitchy and all over the place, but Dean dug in his heels and refused to shoot the scene any other way.

Dean wouldn't say how many episodes Blake will be in this year. He claimed not to have seen any scripts, which could just be a ploy to avoid the inevitable questions. But if it's true - and it may be, since the actors apparently don’t see scripts far in, then Blake will probably show up around the end of the season, maybe just in the finale. This is just my own speculation, obviously. With "Tick Tick Boom" starting a three-week run in February, Dean wouldn't have much time to be working on QAF. So it seems fairly plausible that Blake won’t show up until the last couple of episodes.



И длинный отчет о коне от Jane (на английском тоже)


Apparently, a real shipper war broke out at Convention.

I know this because I read about it on the internet a week or so after getting back from Convention. Turns out, the storm that went through Toronto was not the actual snowstorm that was damn nice to watch from the inside, but the sniping bullshit raging on in the Con.

I had no idea. How did I miss this?

Turns out most of the posters missed it to. The posts I read were along the lines of, “I have a cousin whose friend was there and she said…”

My Convention recap is mostly gossipy, though I hope to share some snippets of information. Since Leah’s probably going to give more in-depth factuals, I’ll stick to impressions, more or less. First, I had no idea that there was even such a thing as a shipper war. I knew there were people who wanted Michael and Brian to get together, but when I became a real fan of B/J, somewhere around the end of the third season after they’d reunited, I figured that was put to rest, at least as far as canon went.

Boy, did I figure wrong!

It explains a lot, though. For instance, at one point in the weekend I was going up to my room and chatting up someone with a QAF pass, and asked her, kidding around, “So, which side are you on?” and she got all flustered. “I like all the characters,” she said. “Hm,” I replied, “Maybe you’ll be able to explain why some people like the B/M thing to me, then.” She looked at me like I had crawled out from under a rock and was oozing slime in my wake. I thought her reaction was weird at the time, but after reading the crap posted since convention inspired by this shipper shit, I guess I can understand that. If you’re reading this, whoever you are, sorry! I had no idea it was such a sensitive topic. My bad.

Seriously. I did not take any of this very seriously. Don’t most fans say that?

I missed all of Friday night’s activities because I ran into Leah and we went to dinner instead of viewing Gale Harold’s film, “Wake.” I would much rather hang out than do that – and later, we went down to Babylon, a martini bar, with another fan who is from the area. So I kind of missed Friday convention. I’d originally planned to meet a whole bunch of people I knew on line at the convention, but didn’t spend much time with them. I got way involved in the events of the convention itself, and posting my reactions. Basically, I was there to ask the writer, Sean Postoff, why they had turned Justin into Sybil. That’s the only one I really wanted to talk about. In the meantime, Dean Armstrong, Harris Allen and Sherry Miller were interesting.

The main reason I had shown up was to learn if Hope was Alive!! What clues for S5? Would we avoid another abysmal S4? Why in god’s name was Justin’s character put through the shredder and rewritten every week? Was there hope for B/J?

Let me tell you one thing I learned – every woman there is in lust with Gale Harold. You can be a B/Mer or a B/Jer, the root of the evil is the B. But the big surprise this year was the Ben/Mers, who, it turns out, turned out.

There sure as hell is no hope for B/M. At one point, Harris Allen referred to the loft as “Brian and Justin’s loft”. And Postoff did say that the writers come from the assumption that the audience knows Brian loves Justin (we just might not see it – but more on that later). I think a lot of the bullshit about the supposed bullshit at the Convention was due to the fact that this was made abundantly clear. But I’m just supposing. If I’d gone there and learned, for sure, that B/J were doomed, I think I would have been pretty upset myself. As it was, what I learned was not encouraging. More on that in a second.

About the shipper wars: This, apparently, raged insanely with booing and faux bear pairing, and Hal-bashing, according to those who have since posted their complaints on line. None of that is the case. Okay, there may have been a boo at the suggestion of B/M at one point, but come on. Brian/Justin was booed at least once too – you read any posts from outraged B/Jers? And I didn’t hear that from a friend of my cousin’s – I was there. More or less. In fact, the ONLY disparaging noise I heard from the B/J side immediately followed a disparaging comment about Justin from a Michael fan. And Hal was treated very well as far as I could see (we walked out on him, so I can’t say what happened when I wasn’t there – unless our walking out was the rudeness alluded to? If so, I thought I was very respectful in deciding to wretch in the bathroom, not in Hal’s presence). There was some evidence of the shipper rivalry, but for me, it was pretty minor and just plain funny. I suppose I can say that, being on the B/J side – our couple is at least canon. We may be disappointed, but not bitter by having our desires utterly thwarted on screen. No, B/Jers cannot claim thwarted desire!! But god alone knows what this season will bring. Personally, in the past two months, from everything I’ve seen, heard in the rumor mill, and learned at the convention, I’ve decided to save my sanity, and switched my fanning to cheering for Justin’s ass. If Brian can get his shit together, great, but if not, I hope Justin manages to save his own ass. Be free, Justin’s ass! Live to love more wisely!

Anyway. Two places at the Convention that the supposed fan war showed up: The auction, and the Postoff Q&A.

First, the auction on Saturday night was amazing. The recipients were Casey House, a care foundation for people with AIDS, and a gay youth support organization (don’t remember the name). The bidding started off fairly modestly, but, after a pilot sсript went for over $300, I realized I better get something before this got nuts. Harris Allen had signed a bunch of stuff, including an “AIDS Walk Washington 2004” baseball cap, and I got it for $100. I’d planned on donating the money even if nothing I liked came up. The scene where Hunter laments that no one will love him after his breakup with the girlfriend, is among the best scenes QAF has ever produced. Amazing. I was very glad to get the cap, and his signature.

Here are my journal comments from that night post-auction, regarding the audience tone: “…from what I've been observing, there are Hal fans who only like Hal and his work on the show and don't give a shit who he fucks as long as they can fantasize about HIM for themselves, then the sizable contingent of Ben/Mers; and then the B/Mers, who have become increasingly quiet as it becomes clear that the Ben/Mers and the B/Jers outnumber them. The notable clash this year has been (on a tiny scale, I'm exaggerating to make it exciting) between the Ben/Mers and the B/Mers. I think the B/Mers expected a rerun of last year, maybe. I don't know. But the bears were bid on starting at $200 "AS A SET!" and the M.C. (Richard) kept snapping "AS A SET!!!!" as he called the bids. Everyone bidding on the bears - 3 or 4 people in the beginning - were insistent that they remain together, and all of the bids came out of sections where the fans were predominantly Mikey and/or Hal people.”

The bears, FYI, were a pair of teddy bears dressed up to represent Brian and Justin. There was a bear for every cast member. Raised an insane amount of money.

Apparently, the “tiny scale” the “wars” played out on, that I alluded to in the above post wasn’t so “tiny” from the other side of the aisle. People were traumatized, if you can believe some of the bitching going on online, that the teddy bears dressed up as Brian and Justin were auctioned off together, despite the fact that the bidders themselves insisted on this; some online comments seem to believe that the B/Jing was obviously a conspiracy by the organizers, and the auctioneer, Richard, who was also the MC. That is truly offensive. Richard was fantastic, and snarked on everyone. He made fun of all of us. Lord help me, I was there to satisfy my craving to learn about a pair of fictional lovers – I don’t think I could expect anything less! Richard as MC was hilarious. He wore the most campy clothes; while interviewing Hal, he came out in all white, lacy skirt, high heels, and Lana Turner type top with two beach balls for boobs. Oh my god, I think I sat through Hal as long as I did to just oggle Richard; he was evil and funny, though I think anyone without a sense of humor wouldn’t agree (which means, everyone there who took this seriously – in other words, too many people there, obviously, from the shit going on online). Richard pretended(?) to be appalled at how much these fans knew about the show. “They know every single episode!” he would caution the actors he was interviewing, affecting a tone of appalled fascination. Richard asked Sherry Miller to bring up an obscure point from a scene - and the fans would know which episode it was. And they did: “You were wearing a set of pearls and that blue blouse and sucking on your left bicuspid in episode 106 when you tell Justin you’re his mother and you love him!” Sherry looked at the audience like we were all demented (um… wish I could disagree with that look). This audience knew episode numbers, clothing choices, looks, details. Everything. No wonder Gale runs.

Richard was great; during the auction, he did not give a shit who wanted which relationship to triumph. He was completely committed to making as much money as possible for the charities. And he did. Around $18,000 worth. Here’s a reenactment of Richard talking up a bid:

Richard (to bidder #1 after a bid of $90): Where are you from?

Bidder One: California.

Richard (turning to Bidder #2): Are you going to let someone from California outbid you?

Bidder Two: One hundred dollars.

Richard (turning to Bidder One): Did you here her insult Californians that way!? You can do better than that anti-California bitch, can’t you?


Maybe he used the shipper wars to drive up bids. If he did, all power to him – one time that silliness could be put to good use. At one point in the auction, someone in the audience expressed love for Ben/M; and an appalled B/Mer gasped out, “BEN?!” The Ben/Mer turned toward her with a wry look on her face and said, “Oh, yeah!” I agree; Ben is hot. I think that’s when the B/Mers may have realized they were seriously outnumbered. So, sure, there was shipping. But I did not see it as so corrosive.

But back to the auction: The bidding quickly got out of hand. One of Brian’s ties went for a thousand dollars; and that thing was fuuuuggly!! Grey with thin green strips, fucking!ugly – I would have bid a thousand bucks only if Gale came in it, for at least an hour. The Brian jeans went for $1300. One of Hal’s hoody sweatshirts went for a thousand. A t-shirt of Hal’s for $500. And on, and on. I heard later that one of the attendees spent all her money on stuff and didn’t have enough money to keep her room that night, much less get back wherever she was going. People got carried away. Good thing I got the hat early. Oh, and the damn teddy bears! Each character in bear form – the Brian/Justin bear set (AS A SET!) went for over $700. Crazy. But for a great cause.

So all the whiners who bitch about the petty shipper war bullshit can fuck off – when I think of the convention, I think of the amount of money we raised for great causes among a relatively small crowd. And even though Convention 2006 is “By Invitation Only” – (hm…) I will still believe Con 2005 did a good job, if only because of the auction. And I’m proud that I was able to contribute to that.

But I had gone primarily for Sean Postoff, the writer, who spoke on Sunday. By now, Sean’s comment that Ron wishes he hadn’t let Brian be topped by Justin is all over the place. I was shocked when Postoff revealed that – a gasp filled the room, collectively - and to be honest, that comment told me everything I had to look forward to in Season five – more “Brian’s an asshole.” We were told that we know Brian has opened since S1 up but “you won’t see it on the surface.” If not on the surface, in the medium of television, then where? Ugh. No wonder I’ve switched my fanning to cheering for Justin’s ass. At least there might be a chance for one of my pair to grow up, and for me to actually WATCH it happen! But, on the other hand, you never know… shit, I’m doomed. Keep Hope Alive!! Well, Lord knows, there’s nothing else to go on as far as S5 is concerned. We’re doomed.

I had a Big Question for Postoff – I jumped into his comments when he said he liked writing Justin best, to ask why Justin confided in Michael about Brian’s impotence, when Michael had betrayed his trust by telling Brian they knew about the cancer. I think I asked something like, “It’s just a lack of character consistency – why would Justin DO this, when Michael hadn’t even apologized to him for basically stabbing him in the back?” My GOD, the appalled cry that assaulted me at that – you’d think I’d literally stabbed a Mikey fan in the back myself. Postoff gave an answer that said, basically, characters are sacrificed to plot. And then proceeded to say that CowLip were coming up with a very dark Season that revolved around the current political atmosphere. I thought this comment of his was interesting: “QAF will be a time capsule of what was happening on the ground in the beginning of the 21st century.” Great, the characters are going to be ground up in CowLip’s machine, and the show will be dated within a week of its finale. That’s not what he said, of course – but that’s what I heard. Wonder if they’re scrambling with rewrites because of recent developments in New York? This is why I think, you really have to have a vision of your own for your art to have integrity; the characters need to have their own center, not mere cyphers for a political message. Reactivism is a bad idea, from the right or the left. And I think this is a big problem with the show – it does not put the characters first. And the show suffers because of it.

What really came across in the Postoff talk was that the writers are “hired guns” whose work is completely at the mercy of Ron & Dan’s vision. I found that metaphor interesting, because Postoff discussed the argument over Justin’s (lack of) consistency in terms of the vigilante story arc. Basically, he said that while they knew Justin’s character wasn’t necessarily violent, they put this story on his character because he was young and so he was more likely to do this than the other, older characters. (So a little detail like Justin’s character can’t get in the way of their desire to tell this particular story, that’s just great.) Postoff noted how he had to “let go” of a story once he’d written it, because he would often get scripts back totally rewritten, like, nothing he’d originally done. He said, for instance, that he’d written the Ben/Mikey marriage to be “typical QAF” – funny and unconventional, but it came back to him as a formal wedding ceremony – because CowLip wanted the wedding to serve their statement that gay marriages can be conventional (I think they forget, they’re preaching to the choir – and who wants to cater to a bullshit idea of what’s “normal,” anyway?). So, that’s what we get, regardless of whether the idea/story/plot suits the characters or not. It suits COWLIP. And that’s the only agenda being served here.

We’re doomed.

I went to talk to Postoff personally in the one-on-one after his talk, and he was answering another fan's question about the anti-Brian-bottoming comment; he reiterated Ron's unhappiness with the "opening up" of Brian (heh heh) in terms of how this act resonated for the character. I chatted a bit with Postoff over Justin’s character, and he repeated how tv isn’t necessarily consistent because you have to contain a drama in each episode. I still don’t buy the need to sell out the characters for that. But clearly, that’s not the writer’s faults. As they say, shit rolls downhill. Postoff did write the Chinese Herbal Shop scene, which I thought was very funny. I wish they’d allow more of that humor in.

And finally. I posted the following on line immediately after Hal Spark’s talk. Let me say this about Hal Sparks: He is good to his fans. That was the weekend a blizzard raging across the Eastern US/Canada, and Hal showed up, from somewhere down in Texas. I’m no fan of Mikey’s character – it’s at least written consistently, but has no depth, and is never challenged over his dysfunctions when he should be by the other characters. But I don’t have to like characters as people (I wouldn’t watch the Sopranos if that were true). Hal Sparks is a different matter. He’s a real human being. Lack of depth cannot be excused by bad writing.

Leah and I got to Spark’s talk about 15 minutes late, and we left early. It got to a point where I just couldn’t take it anymore. I assume she’ll say the same.

I memorized the following quote: "I choose to be heterosexual. I was born this way."

Um… what?

Richard asked him about being interviewed and having his sexuality questioned, and Sparks said that he never invites the question, it's the REPORTERS who make such a big deal about his being straight, and that that's 'retarded' (his word). Of course, when asked what he wouldn’t miss about the show, his answer was “Kissing Bob (Gant).” He also answered the M.C.'s question about what surprised him about gay men's lives with the following answer (I paraphrase):

“I never really thought about it really because why would I? That they can have sex face to face. I would imagine that would be really painful. That would be like getting a soccer ball knocked into your privates 30,000 times in a row.”

So I guess the questions were “retarded.” As opposed to the answers.

Okay, he’s not to my taste – I don’t find his thinking or humor very original. But he is wonderful to his fans, so if your celebrity criteria is accessibility to the celebrity of your choice, he’d be a good one to pick.

After coming back from dinner Sunday night with Leah, I arranged for a car to take me to the airport the next morning. I had a nice talk with Chris, my roommate whom I hadn’t really seen all weekend. She’s a B/J fan, and she likes Hal. She had gotten her picture taken with him, and with Dean Armstrong, the guy who plays Blake, who was a wonderful speaker (I think Leah took notes on that talk). She was really into the Convention, went to all of the events, met all the actors and speakers, and had a great time partying with the group of like-minded fans whom I had originally meant to hang with before getting sidetracked by my obsessive pursuit of Answers to the Question of the Bad QAF Character Writing. Chris isn’t an anti-Michael B/Jer; there are a lot of B/Jers who like Mikey. She actually is responsible for convincing me to portray Michael in a balanced light in my writing, that I think that advice has aided my fiction a great deal. That is still my main concern, the reason I went to Convention in the first place: the writing of this potentially great show that is somehow not quite getting there despite some great acting, some great moments, and at least two really hot guys. At least I have my answer as to why it isn’t better, and who’s responsible. As I said, shit rolls downhill.

All in all, between the (apparently not so humorous) shipper wars, the cock-shaped shot glasses, the girl in a black angel costume, the audience who knew in which episode Brian and Justin are shaving together in the bathroom while red towels hang around their svelte hips, the snowstorm, the beach-ball/boob outfit, the $1000 spent for the ugliest tie in the universe, Hal Sparks, people who still think B/M can be salvaged, and being told that character consistency is just not the way tv works, Queer as Fans was among the weirdest experience I’ve ever been through – and I’ve been to Grateful Dead shows. So that’s saying a lot.


Ну в заключение пусть будет таблица с тем, что было продано на том коне на благотворительном аукционе, средства от которого пошли Casey House (госпиталь в Торонто специализирующийся на ВИЧ/СПИД)


Auction Items for 2005 convention


Скрин



В виде текста

Описание. Сумма. Номер билета

ITEMS SOLD. AMOUNT SOLD FOR. TICKET #

David's underwear $50.00 7

woodies bag $105.00 90

woodies bag $100.00 86

blue quilt $80.00 69

Quilt-animals $50.00 7

QAF Book $100.00 69

sсript $425.00 55

Cast Photo $300.00 41

long johns $20.00 Kathy

tee shirt and underwear $20.00 90

Unseen page $50.00 87

tee shirt - signed by Hal $200.00 73

tee shirt - signed by Hal $350.00 55

poster - signed by Hal $200.00 69

poster - signed by Hal $250.00 77

quilt - signed by Hal (Carbon redonated) $375.00 64

Justin's tee shirt $275.00 64

B/J print $110.00 77

sсript - Unseen $60.00 69

QAF sсript $1,000.00 7

Lindsay Bear $21.00 47

Pink pj's $60.00 7

Black Wedding Dress $200.00 56

Tie Died Wall hanging $50.00 68

QAF Book $100.00 15

Unseen sсript $210.00 1

Hal Sparks Magazine $80.00 24

Bobby Gant Tile box $200.00 18

Wake Press Kit $200.00 69

Pink Debbie tee shirt $80.00 41

Vanilla Tee $210.00 Kathy

Justusboyz $110.00 85

Home At the End of the World DVD $160.00 36

Blue red jersey $60.00 69

QAF Book $100.00 106

Scenester book - Patrick's article $25.00 67

Diamond Wall Hanging $65.00 83

Print Dress $20.00 30

Melanie bear $50.00 55

Blake bear $80.00 75

Last Picture $300.00 54

Hal Anime $25.00 36

Debbie Book $50.00 7

Fashion Show Pict $60.00 Kathy

Brian Justin bear $675.00 Janet

Water/Napking-Harris $35.00 86

Natalie Anime $50.00 60

Ben and Michael Print $25.00 81

Mouse Pad Harris $30.00 85

Elsa quilt $80.00 106

tee shirt and hat $10.00 106

box from Richard $20.00 5

checker board quilt $55.00 4

Emmett Bear $50.00 12

Vic Bear $50.00 30

QAF Book $250.00 57

QAF Book $110.00 77

Thea Gill mouse pad $25.00 87

Debbie bear $75.00 37

black red dress $50.00 Elsa

magazines - Advocate $15.00 55
magazines - Advocate $15.00 66
magazines - Advocate $15.00 41
magazines - Advocate $15.00 43
magazines - Advocate $15.00 73
magazines - Advocate $15.00 56
magazines - Advocate $15.00 57
magazines - Advocate $15.00 64
magazines - Details $50.00 69
magazines - Advocate $15.00 80

Quilt by elsa $175.00 17

Harris Dog $50.00 68

Wake Press Kit $100.00 86

Bolder Image Print $150.00 7

Emmett's Shirt $325.00 30

Emmett's Pants $250.00 90

Brian's Jeans $1,300.00 11

Michael Print $60.00 16

Mouse Pad - Thea $50.00 Drew

Outlook Magazine-Patrick's crossword $25.00 Frank

Fab's Watercolor $100.00 10

Signed Cast Picture $300.00 11

donation box $26.00

magazines - Advocate $15.00 87

rainbow socks - Debbie's $10.00 88

rainbow socks - Debbie's $10.00 30

Debbie socks and 3 sets of ears $30.00 55

Harris Allan's head shots $200.00 Various

David Voncannon - hair cutting $640.00 Various

Dean Armstrong's honorarium $350.00

Sharon's pink tee $100.00 67

Cast Photo $250.00 Kathy

Michael Bear $100.00 16

Ben Bear $101.00 43

Large Quilt $125.00 Elsa

Hal Spark's Magazine $150.00 75

Hal Spark's Tee Shirt $200.00 73

Mouse Pad - Harris $50.00 69

Playgirl - autographed by Patrick $125.00 Kathy

Gale's Tie $1,000.00 11

Teddy animal $185.00 122

Bang Bang You're Dead $200.00 57

Hal Spark's Hoodie $500.00 60

QAF Messanger Bag $500.00 19

Joseph's Ass $150.00 69

Toni's outfit $55.00 69

blue debbie shirt $200.00 80

Aid's Walk cap $100.00 82

3rd Season DVD $275.00 36

Pink outfit $60.00 5


Total $17,003.00

Estimate of total funds raised when all is said and done $ 20,000.00

@темы: перевод, Shawn Postoff

URL
Комментарии
2013-08-13 в 19:01 

helencapricorne
Если в жизни нет удовольствия, то должен быть хоть какой-нибудь смысл. (с)
Огромное спасибо за перевод!
Как же я люблю Sherry Miller! Я видела до QAF ее однажды в одном сериале. Очень приятная женщина!

2013-08-13 в 22:44 

yurkina
Саш, спасибо, наконец то добралась почитать))) А можно я хотя бы ссылкой в свой пост добавлю про коны?

2013-08-15 в 11:33 

moveforever
everybody’s a critic.(c) BK
helencapricorne,

пожалуйста

yurkina, Саш, спасибо, наконец то добралась почитать))) А можно я хотя бы ссылкой в свой пост добавлю про коны?

на здоровье, а я вот только добралась ответить)) и да, ссылкой наверное лучше, я мож еще чего соберусь добавить сюда.
надо было кстати в пост засунуть фотку вот эту, как иллюстрацию, как они все сидят в этой своей комнате сценаристов и строят козни работают)
я не помню, ты ее наверное постила где-нить, это с сайта фрейзера

2003
QAF writers room season 3. Clockwise from me- Brad Fraser, writer, Justin Spitzer, writer's assistant, Rod Kavanaugh, sсript assistant, Del Shores, writer, Ron Cowan, writer/co-creator, Shawn Postoff, writer, Michael McLennan, writer, Dan Lipman, writer/co-creator. The Best Job Ever!


вообще классно конечно, что эти коны тогда были, много интересных подробностей оттуда узнавали, хотя и не всегда приятных)

как я этим сожалением коулипов, что позволили джастину быть сверху "Брайан никогда не отдаст такого рода контроль, и особенно Джастину"
одна мадам писала, что плакала, прочитав про это, и для многих было неприятным шоком, и вовсе не потому, что отняли любимую игрушку (ну в смысле многим же из нас очень нравится Брайан с Джастином снизу), а потому что для них это было подтверждением опасений того, что сделают с Брайаном Коулипы, об их отношении к персонажу, что ему так и не дадут повзрослеть в том плане, в котором этого ждали, и что это значит для БиДжи

URL
2013-08-15 в 11:43 

helencapricorne
Если в жизни нет удовольствия, то должен быть хоть какой-нибудь смысл. (с)
moveforever, что позволили джастину быть сверху "Брайан никогда не отдаст такого рода контроль, и особенно Джастину"
Меня вот тоже напрягло то, что именно Джастину.
для них это было подтверждением опасений того, что сделают с Брайаном Коулипы, об их отношении к персонажу, что ему так и не дадут повзрослеть в том плане, в котором этого ждали, и что это значит для БиДжи
Да, это вот очень жаль даже. Да там на мой взгляд они вернули все на круги своя. Ведь рост то был! Но потом все перечеркнуто.

2013-08-15 в 12:15 

moveforever
everybody’s a critic.(c) BK
helencapricorne, Да, это вот очень жаль даже. Да там на мой взгляд они вернули все на круги своя. Ведь рост то был! Но потом все перечеркнуто.

был, хотя это относительно и во многом вопрос восприятия, тот же англофандом иногда характеризовал рост брайана как шаг вперед и два назад всю дорогу.
для меня, как я сейчас вижу и воспринимаю все там происходящее, взросление брайана, взросление отношений с джастином, было перечеркнуто в конце четвертого сезона, когда брайан обманом и манипуляцией отправил джастина в ЛА. с другой стороны я могу и в пятом сезоне, к финалу, увидеть все-таки его взросление, посмотрев под определенным углом на это, но другое дело, что для меня, как для фаната БиДжи это не то взросление, которого бы хотелось. Мне бы для обоих хотелось такого взросления, чтобы они могли не только любить друг друга, но и быть вместе, а весь пятый сезон утверждает обратное.

URL
2013-08-15 в 18:09 

yurkina
надо было кстати в пост засунуть фотку вот эту, как иллюстрацию, как они все сидят в этой своей комнате сценаристов и строят козни работают)
я не помню, ты ее наверное постила где-нить, это с сайта фрейзера

Саш, классно, я ее даже и не видела))

2013-08-16 в 19:30 

moveforever
everybody’s a critic.(c) BK
yurkina, Саш, классно, я ее даже и не видела))

ну тем лучше, значит, что я добавила))

а еще, не в тему конов, а в тему требовательности коулипов чтоб все было как они хотят (на что, повторюсь, имхо, имеют полное право конечно), и то, что постофф говорит, и дженнифер, что произнесено должно быть именно так, как написано, и я ее уже как-то прежде цитировала, и гейл сетовал тогда, что хочется бывает добавить какой-то нюанс или более глубокий оттенок, но тебе сразу говорят, "это не то, что нам нужно", и это тяжело слышать, но ничего не поделаешь... мне как-то возразили, что это везде так, хотя если б было везде, никто бы не противопоставлял и акцентов на этом делал, а раз делают, причем несколько человек, значит возможно "везде" так, да не совсем... и вот еще мне в копилочку собственно слова, на этот раз режиссера, Брюса Макдональда, которые я как-то забыла совсем, о работе с Коулипами:

на англ

"DO: Вы сказали в прошлом, что "ТВ – это прекрасная среда для сценаристов и продюсеров, а режиссеры в ней только гости". Как это проявляется в этом сериале. Вы поощряете импровизацию в диалогах, или строго придерживаетесь сценария?

БМ: Я всегда большим фанатом того, чтобы актеры могли что-то привнести. Однако в этом конкретном сериале продюсеры очень требовательны. Они считают, что они попотели над сценарием и актеры должны следовать букве сценария. Однако я всегда снимаю альтернативную версию. Я всегда снимаю [точно] по сценарию, но если актеры или я имеем сильную убежденность относительно чего-то, я дам продюсерам альтернативную версию, которая предоставит им возможность подумать «эй, может так будет лучше!»

конечно, понятно, что все относительно и конечно все равно и режиссеры и актеры что-то привносят и добавляют, но опять же похоже, что меньше у них тут возможность привнести каких-то вещей, чем в некоторых других местах, проектах бывает возможно.

URL
2013-08-16 в 19:57 

helencapricorne
Если в жизни нет удовольствия, то должен быть хоть какой-нибудь смысл. (с)
moveforever, Хах! Если бы дали волю Гейлу и Рэнди, что бы вообще сделали из своих героев?
И возможно, что финал был бы не такой болезненный... И может не было бы ощущения того, что над образами Брайана и Джастина поглумились в конце....

2013-08-16 в 20:05 

yurkina
Да, вот похоже Квиры действительно детище коулипов, от корки до корки) Это их на кон звать надо))

2013-08-16 в 20:27 

helencapricorne
Если в жизни нет удовольствия, то должен быть хоть какой-нибудь смысл. (с)
yurkina, Это их на кон звать надо))
На КОН или на ковер? :eyebrow:

2013-08-16 в 21:10 

yurkina
helencapricorne, не, ну я не фан Би/Джи, мне все нравится) Я за КОН)))

2013-08-16 в 21:45 

moveforever
everybody’s a critic.(c) BK
helencapricorne, Если бы дали волю Гейлу и Рэнди, что бы вообще сделали из своих героев? И возможно, что финал был бы не такой болезненный...

ну я честно сказать думаю (хотя зависит от того, в какой момент сериала им бы дали волю, ну и вообще от того что бы им и насколько дали менять в своих героях) но так, условно говоря, абстрактно, я думаю, что дай им волю, от Итана уже бы Джастин к Брайану точно не вернулся.
даже Гейл, например в середине съемок второго сезона говорил, что Брайан это хорошо для Джастина.

URL
   

It's all about Queer as Folk

главная